Gezamenlijk verbeteren

In het goede gesprek maken we gezamenlijk afspraken over verbeteringen. Deze worden vastgelegd. De informatie biedt input voor het plan van de locatie. Als we dan een volgend gesprek hebben, dan gaan we na hoe het staat met de afgesproken verbeteringen. Ook wordt opnieuw stil gestaan bij de vraag: wat gaat goed en wat kan beter?

In 2020 start teamreflecties

In het najaar van 2019 is ‘Het Goede Gesprek’ geëvalueerd. Naar aanleiding van de evaluatie is afgesproken dat we doorgaan met ‘Het Goede Gesprek’. Wel is afgesproken dat hoofden geen apart formulier meer hoeven in te vullen bij ‘Het Goede Gesprek’. Verbeteracties uit ‘Het Goede Gesprek’ kan men direct in gang zetten of opnemen in het locatieplan. Ook is afgesproken dat hoofden in 2020 minimaal één teamreflectie met medewerkers voeren. In een teamreflectie reflecteren medewerkers op de volgende onderwerpen:

  • Het proces rondom de individuele cliënt, wat gaat goed en wat kan beter in de zorgverlening aan de cliënt?
  • De kwaliteit van de relatie tussen cliënt en medewerkers
  • Borging van veiligheid
  • De toerusting van medewerkers: kunnen we als team ons werk goed doen?

Het doel van de teamreflectie is om de kwaliteit te verbeteren. Voor de verbeteracties uit de teamreflectie geldt ook dat deze direct in gang worden gezet of opgenomen worden in het locatieplan.